SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

ANVENDELSE

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for salg af varer fra Skobox til dennes kunder, såfremt der er tale om handel med forbrugere over 18 år eller samtykke fra forældre eller værge, hvis køber er under denne aldersgrænse. De generelle forretningsbetingelser finder således ikke anvendelse i handelskøb, når køber handler i eller for sin bedrift.

OM SKOBOX

Skobox
Tingvej 8A
8543 Hornslet
CVR.nr.: 25 92 10 62
Skobox blev etableret i 2001. Kontor og lager drives fra den nævnte postadresse samt fra webstedet www.skobox.dk (fremover kaldet ”Skobox.dk uden www”) og har følgende e-mailadresse: info@skobox.dk, hvortil spørgsmål og bemærkninger kan rettes.

BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på skobox.dk skal du igennem følgende syv faser:
  1. Find den eller de varer du ønsker
  2. Læg dem i indkøbskurven
  3. Gå til kassen
  4. Indtast dine personlige oplysninger
  5. Vælg forsendelses-/betalingsmåde
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
  7. Godkend vores forretningsbetingelser
Bestilling af varer og indgåelse af aftaler med Skobox.dk kan udelukkende foregå fra hjemmesiden www.skobox.dk ved indtastning af de af Skobox.dk angivne oplysninger. Alle aftaler mellem Skobox.dk og kunder vil ske på dansk.

PRISER OG BETALING

Priser på skobox.dk er i danske priser, og totalbeløb bliver angivet inklusive dansk moms og andre danske afgifter. Skobox.dk opdateres løbende, og alle priser er således dagspriser, der efterhånden vil kunne ændres, dog naturligvis ikke for så vidt angår allerede bestilte varer.
Som betalingsmiddel kan anvendes Mobilepay, Dankort, VisaDankort, e-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Viabill og American Express. Beløbet for varerne trækkes først fra din konto, når varerne afsendes fra Skobox.dk. I forbindelse med skobox.dk’s afsendelse af varen, vedlægges en faktura, som indeholder oplysninger om datoen for varens afsendelse, det totale beløb som opkræves hos dig, samt hvilket betalingskort der anvendes som betaling. Fakturaen skal altid anvendes ved returnering eller reklamation.
Skobox.dk kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen, hvorved du heller ikke opkræves gebyr for betalingstransaktionen. Betalingssystemet er godkendt af PBS og er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg. Dette betyder blandt andet, at de oplysninger, du afgiver i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved kryptering og kun kan læses af PBS, hvorved kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ikke gemmes i forretningens systemer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

LEVERING

De bestilte varer leveres til din oplyste leveringsadresse. Bestilles en vare på hverdage inden kl. 12.00, vil leverancen som hovedregel afsendes samme dag. I tilfælde af midlertidigt udsolgte varer, forsinkelse fra leverandøren eller lignende, skal der undtagelsesvis pålægges længere leveringstid, hvorfor vi forbeholder os ret til en forlænget leveringstid på op til 3 arbejdsdage, fra den dag du har gennemført betalingen, og ordrebekræftelsen er afsendt af skobox.dk.
Forsendelser sker med Post Danmark og GLS, og levering kan foregå til både privatadresser, pakkeshops, postbutikker og erhvervsadresse. Prisen herfor er 39 kr. ved køb af nedsatte varer samt skopleje & tilbehør, mens fragten for alle andre varer er gratis (undtaget er privatadresser). I perioder kan der være kampagner med Fri fragt på alt til udvalgte speditører.
Skobox.dk er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes forhold hos speditører eller andre forhold uden for skobox.dk’s kontrol, med mindre andet følger af dansk rets almindelige bestemmelser.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@skobox.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Benyttes den vedlagte portolabel, modregnes dennes værdi (49,- kr.) i det beløb som refunderes. Det beløb som du har betalt for varen, det være sig alle omkostninger (eksempelvis fragt og gebyr) som du er blevet pålagt ved købet, vil blive tilbagebetalt til dig efter varens returnering til skobox.dk. Ved brug af vedlagte portolabel overtager Skobox.dk hæftelsen, hvis der skulle opstå skade under transporten. Ved enhver returnering af varer skal kopi af faktura altid vedlægges.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Det præciseres, at påhæftede mærker eller andet tilbehør til varen altid betragtes som en del af varen.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returnering foretages til:
Skobox
Tingvej 8A
8543 Hornslet
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

REKLAMATIONER

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Skobox
Tingvej 8A
8543 Hornslet
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet og ordrebekræftelse.

PERSONOPLYSNINGER

Den 25. maj 2018 trådte EUs Persondataforordning i kraft. Persondataforordningen handler om behandling og opbevaring af personlige oplysninger. I det følgende kan du læse, hvordan Skobox.dk indsamler og behandler oplysninger, der vedrører dig.
Persondatapolitikken er gældende for de oplysninger, som du giver os, eller som vi indsamler, når du benytter dig af vores services, eksempelvis vores website, nyhedsbreve, konkurrencer, flow-mails, push-beskeder, pop-ups og lignende.
Skobox.dk er dataansvarlig for de personlige oplysninger, du har givet os. Har du spørgsmål vedrørende vores persondatapolitik, skal du rette skriftlig eller telefonisk henvendelse til vores kundeservice. Du finder vores kontaktoplysninger under punkt Om Skobox.
Når du besøger Skobox.dk, indsamler vores system automatisk oplysninger om dig og din brug af vores hjemmeside. De data, systemet registrerer, er blandt andet oplysninger om, hvilken browser du bruger, hvilke ord, produkter og kategorier du søger på, din IP-adresse, netværkslokation og informationer om din computer, mobil eller tablet, som gør det muligt for os at forbedre din brugeroplevelse og optimere Skobox.dk’s funktioner, ligesom vi bruger oplysningerne til at kunne foretage relevant markedsføring. Retsgrundlaget for vores behandling af dine data i forbindelse med besøg på hjemmesiden, kan du finde i EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.
Når du tilmelder dig Skobox.dk’s direkte markedsføring, eksempelvis vores Facebookside, nyhedsbrev, push-beskeder eller lignende, registrerer vi dit navn, din mailadresse samt andre frivillige oplysninger, du selv afgiver i forbindelse med tilmeldingen. Formålet er at kunne levere relevant markedsføring til dig. Retsgrundlaget herfor er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.
Når du køber et produkt på Skobox.dk eller kommunikerer med os via vores hjemmeside, registrerer vi de oplysninger, du selv afgiver, som eksempelvis dit navn, din adresse, din mailadresse, dit telefonnummer, betalingsmåde, leveringsmåde, IP-adresse, samt hvilke produkter du har købt og eventuelt returneret til os. Disse oplysninger bliver registreret, for at vi kan levere de produkter, som du har bestilt, og desuden administrere og overholde dine rettigheder til at returnere og reklamere over en vare. Oplysninger om dine køb via vores hjemmeside indsamles desuden, så vi kan overholde lovkrav til bogføring og regnskab. Når vi registrerer din IP-adresse, er det fordi Skobox.dk er interesseret i at forebygge og forhindre bedrageri. Retsgrundlaget herfor er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.
Skobox.dk overdrager oplysninger om dit navn, din adresse, din mailadresse, dit ordrenummer samt leveringsønsker til PostNord eller GLS eller anden transportør, som varetager fragten og leveringen af de varer, du har købt hos os. Køber du produkter, som ikke findes på vores lager, kan dine oplysninger undtagelsesvis gives videre til producenten, som herefter sørger for at sende den pågældende vare til dig. Disse oplysninger udveksles mellem Skobox.dk og transportøren via Consignor.
Da vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift, forbedringer på hjemmesiden, indsamling af permissions til udsendelse af nyhedsbreve, deltagelse i konkurrencer, pop-ups, relevant markedsføring samt bedømmelse af vores virksomhed og produkter, kan oplysninger om dit navn og din mailadresse blive betroet til disse. I forbindelse med dit køb af varer på vores hjemmeside, sender Trustpilot på vegne af vores virksomhed en mail med en invitation til at vurdere vores produkter og services. Det er fuldstændig valgfrit, om du vil lave en anmeldelse, og du kan vælge at bruge et valgfrit navn. Den oplyste e-mailadresse bruger vi kun til at verificere, at der er foretaget et køb hos Skobox.dk. Hvis du takker ja til invitationen, skal du være opmærksom på, at dataansvaret for dine personlige oplysninger i denne forbindelse overgår til Trustpilot.
Vi overdrager oplysninger om dit navn og din mailadresse til blandt andet følgende eksterne samarbejdspartnere etableret inden for EU:
- Shopify
- Uniconta
- Klaviyo
- Trustpilot
Ovennævnte virksomheder har status som databehandlere, der under vores instruks behandler de data, som vi er juridisk ansvarlige for. Alle eksterne samarbejdspartnere, der behandler personoplysninger på vores vegne, har indgået skriftlige databehandleraftaler med vores virksomhed, hvor de er underlagt streng fortrolighed. Ingen af vores eksterne samarbejdspartnere må derfor anvende dine personlige oplysninger til andre formål end at opfylde den aftale, de har indgået med os.
Enkelte af vores eksterne databehandlere, for eksempel Google Analytics v/Google LLC., Facebook Inc., Klaviyo Inc., Microsoft Corporation og Bing er etableret uden for EU, nærmere bestemt i USA. Garantien for sikker overførsel af oplysninger fra EU-lande til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jf. EU Persondataforordningens art. 45.
Google LLC's certificering kan findes her:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI
Facebook Inc.’s certificering kan findes her:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active
Microsoft Corporation certificering kan findes her:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000KzNaAAK&status=Active
For at skabe maksimal åbenhed og gennemsigtighed omkring vores behandling af dine personlige oplysninger skal vi som dataansvarlige oplyse dig om dine rettigheder.
Du har til enhver tid ret til at bede om at få oplyst, hvilke data vi har registreret om dig, hvilke formål dine data tjener, hvilke kategorier af personlige oplysninger vi har registreret om dig, hvem der modtager og behandler oplysningerne, samt hvorfra vores data om dig er indsamlet.
Du har ret til, pr. mail, at få tilsendt en kopi af de personlige oplysninger, vi har registreret og behandler om dig. Ønsker du at få tilsendt sådan en kopi, skal du sende vores kundeservice en skriftlig anmodning på webshop@skobox.dk. Vi fremsender udelukkende personlige oplysninger, som knytter sig direkte til den mailadresse, anmodningen er sket på. Du kan med andre ord ikke få tilsendt oplysninger, der knytter sig til en anden mailadresse, end den du kontakter os på.
Du har ret til at få ukorrekte personoplysninger om dig selv korrigeret af os, så vi ikke anvender fejlagtige informationer om dig, når du benytter virksomhedens services. Hvis du opdager, at der er fejl i de oplysninger, vi har registreret om dig, skal du gøre os opmærksomme herpå via skriftlig henvendelse på mail til vores kundeservice, så vi kan rette fejlen.
Du har i visse tilfælde ret til at få alle eller dele af dine personoplysninger slettet af os. Det gælder eksempelvis, hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har noget juridisk grundlag for at fortsætte behandlingen af dine data. Hvis en fortsat behandling af dine personlige oplysninger er nødvendig, det kan for eksempel være i tilfælde, hvor vi skal overholde vores juridiske forpligtelser, for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares i forbindelse med politiefterforskning, er vi ikke forpligtede til at slette de oplysninger, vi har registreret på dig.
Sletning af personlige oplysninger kan kun ske med tilbagevirkende kraft. Anmoder du om at få dine oplysninger slettet, skal du være opmærksom på, at der på ny vil blive indsamlet oplysninger om dig, hvis du benytter dig af vores virksomheds ydelser eller services i fremtiden.
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Du har i visse tilfælde ret til at få en kopi af de personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et maskinlæsbart format, ligesom du har ret til at overføre personoplysninger om dig selv til en anden dataansvarlig.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering, segmentering og analyse, som vi foretager for at kunne gøre vores kommunikation og markedsføring relevant i forhold til dig.
Du har ret til af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime.
Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke til direkte markedsføring, eksempelvis nyhedsbreve. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, skal du rette skriftlig henvendelse til os på webshop@skobox.dk.
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K. over vores virksomheds behandling af dine personlige oplysninger. Din klage skal i den forbindelse indgives enten skriftligt pr. mail til dt@datatilsynet.dk eller telefonisk på +45 33193200.
Oplysninger indsamlet om din brug af Skobox.dk, dit navn, din adresse, din mailadresse, dit telefonnummer, betalingsmåde, leveringsmåde, IP-adresse, hvilke produkter du har købt og eventuelt returneret til os, hvilken browser du bruger, hvilke ord, produkter og kategorier du søger på, din netværkslokation, informationer om din computer, mobil eller tablet samt din brug af vores services som eksempelvis vores Facebookside, konkurrencer, nyhedsbrev, push-beskeder, pop-ups eller lignende vil efter en samlet periode på 2 år enten blive slettet eller udelukkende være tilgængelige i anonymiseret form, således at de ikke kan spores tilbage til dig. Dette forudsætter dog, at du i denne periode ikke har interageret med vores virksomheds services, herunder besøgt vores hjemmeside, foretaget køb via vores hjemmeside, deltaget i konkurrencer, læst eller klikket på mails, annoncer og pop-ups mm.
De personlige oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din brug af Skobox.dk, dit navn, din adresse, din mailadresse, dit telefonnummer, betalingsmåde, leveringsmåde, IP-adresse, hvilke produkter du har købt og eventuelt returneret til os, hvilken browser du bruger, hvilke ord, produkter og kategorier du søger på, din netværkslokation, informationer om din computer, mobil eller tablet samt din brug af vores services som eksempelvis vores Facebookside, konkurrencer, nyhedsbrev, flow-mails, push-beskeder, pop-ups eller lignende, slettes eller anonymiseres, når dit samtykke trækkes tilbage. Dine oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi vurderer at have et legitimt behov for at opbevare dem i tilfælde, hvor det er nødvendigt, for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde gældende lovkrav.
De personoplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med køb, du har foretaget på Skobox.dk/ .no/ .gl eller Skoboks.se, vil som udgangspunkt blive slettet eller anonymiseret, så de ikke kan spores tilbage til dig, 3 år efter udløbet af det kalenderår, du har gennemført dit køb. Dette forudsætter dog, at du i denne periode ikke har interageret med vores virksomheds services, herunder besøgt vores hjemmeside, foretaget køb hos os, deltaget i konkurrencer, læst eller klikket på mails, push-beskeder, annoncer og pop-ups mm. Oplysningerne kan dog gemmes i længere tid, hvis vi vurderer at have et legitimt behov for at opbevare dem i tilfælde, hvor det er nødvendigt, for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde gældende lovkrav. Virksomhedens regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår, så vi kan opfylde bogføringslovens krav.
Skobox.dk har gennemført alle de anbefalede tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at dine personlige oplysninger uden hensigt eller på ulovlig vis bliver destrueret, bortkommer, bliver ændret, forringet, misbrugt eller kommer uvedkommende i hænde eller til kendskab.
Det er udelukkende medarbejdere, som har et berettiget behov for at tilgå dine oplysninger for at udføre deres arbejde, der får adgang til dine persondata.
Skobox.dk er dataansvarlig for de personoplysninger, som indsamles via vores hjemmeside.

COOKIES

På skobox.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på skobox.dk, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, hvor på websitet det forlades m.v.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere skobox.dk. Skobox forbeholder sig retten til at udsende nyhedsbreve til handlende på skobox.dk, der har givet deres samtykke hertil ved købets afslutning, jf. markedsføringslovens § 6. Denne tjeneste kan til enhver tid frameldes.

DIVERSE

Spørgsmål vedrørende levering, betaling m.v. kan ske pr. e-mail til info@skobox.dk eller på hverdage mellem kl. 10.00-17.30 og lørdage kl. 09.30-13.00 på telefonnummer 86 99 53 99.
Hvis nogen del af disse generelle betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af disse generelle betingelser.

KLAGEVEJLEDNING

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@skobox.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) til:
Skobox
Tingvej 8A
8543 Hornslet
CVR.nr.: 25 92 10 62
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:
Modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift:
Dato:
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.06.2022